Automation of financial reporting

Blog
12-12-2024
Jayadevan Vijayan
Finalyse
Financial reporting in insurance is the process of documenting and communicating the financial position and profitability of the company over specific periods, typically on a quarterly or yearly basis.

Yet, many insurers still rely on manual processes involving a combination of spreadsheets and text editors. These approaches can be labour-intensive and prone to errors. Tight deadlines, evolving regulations like IFRS 17 and the Solvency II review, and the need for simultaneous regulatory and internal reporting only add to these challenges. I believe that automation offers insurers the opportunity to reimagine financial reporting, shifting their focus from inefficiency to insight.

[....]

Lees verder op: actuarieelgenootschap.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Top vacature
PwC
Marktconform
Student, Starter
Amsterdam
PwC biedt een driejarig Tax Traineeship aan voor recent afgestudeerde masterstudenten, waarbij trainees ervaring opdoen in drie Tax werkvelden en een master Fiscaal recht behalen.
Top vacature
Deloitte
Marktconform
Medior
Rotterdam
Toonaangevende klanten met jouw kennis omtrent complexe vpb-aangiftes imponeren. Bij Deloitte.
Top vacature
Staatsbosbeheer
Max. 107.000
Medior, Senior
Amersfoort
Specialistische finance functie gericht op fiscaliteiten binnen een Zeer maatschappelijk betrokken zbo in beweging
Top vacature
UL Solutions
Marktconform
Medior
Arnhem
We seek a Tax Analyst to join our EMEA Tax team, focusing on tax compliance and accounting in multiple EMEA countries. Reporting to the Senior Tax Manager, this hybrid role...